Zadanie
publiczne pt. „ARTour 2014” jest to długofalowy, cykliczny i
nowatorski projekt bezpłatnych warsztatów skierowany do dzieci i
młodzieży z Gdańska. Pierwsza edycja odbyła się w roku 2010. Ot
tamtej pory nieprzerwanie kontynuujemy spotkania warsztatowe z
najmłodszymi odbiorcami sztuki współczesnej.
Podczas warsztatów uczestnicy zostaną zaproszeni do zwiedzania aktualnych wystaw sztuki współczesnej w instytucjach kultury w Gdańsku (Nadbałtyckie Centrum Kultury, Gdańska Galeria Miejska, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Gdańska Galeria Fotografii, Galeria Pionova).
Podczas warsztatów uczestnicy zostaną zaproszeni do zwiedzania aktualnych wystaw sztuki współczesnej w instytucjach kultury w Gdańsku (Nadbałtyckie Centrum Kultury, Gdańska Galeria Miejska, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Gdańska Galeria Fotografii, Galeria Pionova).
„ARTour
2014” stanowi formę edukacyjną, która poprzez naukę i
zabawę jest w stanie wpłynąć pozytywnie na życie w mieście.
Głównym celem projektu jest kształtowanie świadomości
społecznej uczestników poprzez aktywne współistnienie w
przestrzeni publicznej, jak również poprzez kreatywne podejście
do środowiska miejskiego.
Warsztaty
będą prowadzone w przestrzeniach gdańskich instytucji kultury.
Ukazane zostaną wydarzenia artystyczne, artyści oraz osoby, które
ukształtowały strukturę kulturalną miasta. Będzie to swojego
rodzaju podróż w czasie i przestrzeni, gdzie uczestnicy będą
mogli poznać artystów i wydarzenia artystyczne, które nadają
kształt i niepowtarzalny charakter kulturowy Miasta Gdańska.
Pozwoli to na rozbudzenie zupełnie innego podejścia do własnego
otoczenia i spojrzenia na współczesność przez pryzmat sztuki
współczesnej.
Dzieci i młodzież należy kształcić w kreatywności, pokazywać, że twórcze spojrzenie na rzeczywistość jest częstokroć więcej warte niż odtwórcza wiedza. Połączenie elementu multimedialnej kreacji z badaniem artystycznych czynników kształtujących tożsamość jest najwłaściwszym sposobem edukacji przyszłych, świadomych obywateli.
Dzieci i młodzież należy kształcić w kreatywności, pokazywać, że twórcze spojrzenie na rzeczywistość jest częstokroć więcej warte niż odtwórcza wiedza. Połączenie elementu multimedialnej kreacji z badaniem artystycznych czynników kształtujących tożsamość jest najwłaściwszym sposobem edukacji przyszłych, świadomych obywateli.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz